deel deze pagina op linkedin

deel deze pagina op facebook

deel deze pagina op twitter

mail deze pagina door

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

home

Inhouse workshop
Trends Toepassen

 


Trends: zeer interessant, maar hoe maak je ze relevant?
Trends zijn in. Even surfen op het net en je hebt zo een A-viertje vol. Na een trendlezing ben je zeer enthousiast maar je weet niet echt hoe je verder moet? Wat zijn trends precies en hoe moet je met die berg vaak tegenstrijdige en wollige, informatie omgaan? Hoe haal je de juiste eruit en gebruik je die in jouw situatie. Kortom: hoe kun je de trends vertalen om er geld mee te verdienen?


Haal meer uit Trends
De interactieve workshop 'Trends Toepassen' geeft je inzicht in wat trends zijn en hoe je ze kunt gebruiken. Je leert zelf zien waar je klant van morgen behoefte aan heeft. Waar je het leven van je consument mee kuntverrijken en op welk moment? Het uitgangspunt is dat trends uitingen van behoeftepatronen zijn, die zich op lange, middellange en korte termijn manifesteren. We gaan dieper in op trends, de samenhang, interpretatie, je leert ermee spelen en ze concreet maken.
De aanpak is pragmatisch: we lopen het TrendToepasmodel door. Dat inhoud dat je zowel de trends leert doorgronden, als de link leggen van trends naar je organisatie, merk, product, dienst en missie. Ook leer je de keuze en vertaalslag te maken. Je gaat naar huis met voor jou relevante trends en de wetenschap hoe je ermee om kunt gaan en op in kunt spelen. Na de workshop kijk je net even anders naar de wereld om je heen.


Doelgroep
De training is opgezet voor ondernemers, beleidsmakers, strategen, marketeers, innoveerders en anderen die
:
- op zoek zijn hoe actueel in te spelen op de trends vanuit de kracht van hun organisatie/merk/product/dienst,
- zich bezig houden metpositionering, merk- en productontwikkeling of innovatie,
- met hun merk en organisatie voorop willen blijven lopen,

- inzicht willen krijgen in wat trends nu eigenlijk zijn, hoe je ze herkent en ook vertaalt,
- (mede)verantwoordelijk zijn voor de richting van een merk, product,dienst of organisatie.


Leerdoelen

Deze workshop geeft je snel en pragmatisch inzicht in wat trends zijn, hoe je er naar kunt kijken en hoe je ze concreet kunt maken voor gebruik in de praktijk.


Duur
De workshop kan uit 1 of meerder dagdelen bestaan. Afhankelijk van de gewenste uitkomsten. En wordt in house gegeven.


Trainer
Caroline van Beekhoff, de trainer van deze workshop, werkt op diverse manieren met trends in haar strategisch advieswerk. Ze schrijft jaarlijks mee aan de Trendrede, zit daarnaast in het trendnetwerk van Trendslator en zat daarnaast jarenlang in de redactie van het trendvakblad 'Second Sight'. Ze doceerde op de HKU en Haagse Hoge School het vak 'Trendwatching'.

Voor meer informatie kun je een email sturen of bellen met 06 - 24 11 2004.

 

 

TrendslatorHKUTrendRede